Mit kell tudni a biztosításokról

Igen, az ügyfél és a biztosító egyaránt élhet a felmondás jogával. Ekkor a szerződés megszűnik, ahogyan természetesen a biztosító kockázatviselése is véget ér. A biztosítási szerződés a legtöbb esetben írásban mondható fel, sokszor van felmondási idő, a felelősség-, és vagyonbiztosításoknál például ez 30 napot jelent.

A biztosítottnak hivatalosan be kell jelentenie a biztosítónál, ha káresemény történt. Amennyiben baleset/bűneset történt, természetesen először a mentőket/rendőrséget/katasztrófavédelmet kell értesíteni, a biztosítónak történő bejelentés ráér utána. Az viszont nagyon fontos, hogy megfeleljünk a szerződésben megadott határidőnek.

A biztosítási szerződés pontosan tartalmazza, hogy az adott biztosítás milyen káreseményeknél térít. Ha a kárösszeg meghatározható, a biztosító annak a mértékében térít, a biztosítási szolgáltatás nem vezethet vagyonosodáshoz. Nem meghatározható mértékű kár esetén a biztosítók előre megadnak egy biztosítási összeget, amelyet kifizetnek (például életbiztosítás lejáratakor, vagy haláleset bekövetkezte esetén), vagy maximálisan addig az összegig téríthetnek (például felelősségbiztosításnál).

A befektetési egységhez kötött életbiztosításnál a kifizetett díjakat a biztosító egy kiválasztott eszközalapba fekteti, így kifizetéskor az alap hozama határozza meg, hogy mekkora összeget kap a kedvezményezett. Az ilyen típusú biztosításnál fontos dolog a költség, érdemes utánajárni, hogy a biztosító pontosan mennyiért kínálja a terméket, milyen díjakat számol fel.

Szinte bármire, és a különböző biztosítási szolgáltatások kombinálhatóak is egymással. A teljesség igénye nélkül létezik élet-, baleset-, lakás-, betegség-, nyugdíj-, kötelező gépjárműfelelősség-, casco-, és utasbiztosítás. Ahogy említettük, a szolgáltatások több esetben csomagban járnak, például egy lakásbiztosításnak lehet része élet-, baleset-, vagy egészségbiztosítás is. Vannak vállalati biztosítások, amelyek szintén nagyon sokrétűen fedik le a szektort, a cégek különböző tevékenységeit biztosítva.

A biztosítás azt jelenti, hogy felkészülünk olyan károkra, amelyeket ki nem számítható események okoznak. Például egy közlekedési balesetre, vagy lakástűzre. Biztosítást szinte mindenki használ, hiszen annak megléte elengedhetetlen a közúti közlekedésében, de például lakáshitelnél is kell kötni biztosítást az adott ingatlanra. Ha biztosítást kötünk, megvédjük magunkat egy esetleges nagyobb anyagi kártól. Nagyon sokféle biztosítás létezik, a legtöbb esetben az ügyfél havidíjat fizet a biztosítónak annak fejében, hogy az a szerződésben meghatározott és leírt károkat térítse meg a kedvezményezettnek.

A weboldalon megjelenített egyes ajánlatok megjelenítését több tényező befolyásolhatja, így az ajánlatra vonatkozó feltételek és megadott adatok, valamint a weboldalt üzemeltetőnek az ajánlatot tevővel való megállapodásai. Az ajánlatok megjelenítésekor ezért nem független rangsorolás valósulhat meg, hanem a szerződött partnerek ajánlatai kiemeléssel előbbre kerülhetnek a listán.

Az oldalon megjelent írás kifejezetten informáló jellegű és kizárólag a Banknavigátor Kft. és a Financial Consulting Zrt. mint a szerzőknek a véleményét jeleníti meg. A szerzők ezen véleményüket az előzetes szakmai tájékozódásuk és az akkor elérhető legrészletesebb információk alapján fogalmazták meg és jelenítik meg a közzétett írásban, ennek ellenére a szöveg tartalmazhat az olvasás napján már elavult és/vagy már nem a valóságnak mindenben megfelelő adatokat. Ennek megfelelően a Banknavigátor Kft. és a Financial Consulting Zrt. a tévedés jogát teljes mértékben fenntartják, a fenti megfogalmazás semmilyen módon és formában nem tekinthető a tények egyértelmű megjelenítésének. Kérjük a döntése meghozatala előtt feltétlenül tájékozódjon és kérjen szakmai segítséget.

További kérdés kategóriák

Legutóbbi blogbejegyzések

Digitális bankolás előnyei 2025-ben – Ezért érdemes netbankot használnod

A netbank 2025-ben már nemcsak modern kényelmi megoldás, hanem a tudatos pénzkezelés alapvető eszköze. Az online ügyintézés időt, energiát és költséget takarít meg, miközben biztonságos és teljes kontrollt biztosít pénzügyeink fölött.

Tovább olvasom
Így csökkentik a bankok a számlaköltségeket

2025-ben több magyarországi bank önkéntes alapon csökkentette a lakossági bankszámlák költségeit, válaszul a kormányzati elvárásokra, a digitalizáció térnyerésére és a fokozódó piaci versenyre. A cikk bemutatja, hogy az OTP, K&H, Erste, Raiffeisen, UniCredit, Gránit, MagNet és CIB Bank milyen konkrét lépéseket tettek a díjak mérséklésére, valamint felhívja a figyelmet az ügyfelek számára releváns feltételekre is.

Tovább olvasom
Minden településen lesz ATM: új korszak kezdődik a vidéki pénzügyi infrastruktúrában

Az Országgyűlés elfogadta azt a törvényjavaslatot, amely előírja, hogy Magyarország minden településén legalább egy bankjegykiadó automata (ATM) működjön. Ez a döntés jelentős lépés a vidéki pénzügyi szolgáltatások elérhetőségének javítása felé, különösen a kisebb településeken élők számára.

Tovább olvasom
10 dolog, amivel a mesterséges intelligencia forradalmasítja a gazdaságot

A mesterséges intelligencia (MI) nem csupán technológiai áttörés, hanem gazdasági forradalom is. Az MI alkalmazása átalakítja az iparágakat, új üzleti modelleket hoz létre, és alapjaiban változtatja meg a munkaerőpiacot. Az alábbiakban tíz olyan területet mutatunk be, ahol az MI jelentős hatást gyakorol a gazdaságra.

Tovább olvasom

További hírek a hirnavigator.hu támogatásával