Munkahelyváltás előtt állsz? Így befolyásolhatja a hitelfelvételt
Az elégedetlenség a munkahellyel általánosnak nevezhető Magyarországon. Honfitársaink jelentős része munkahelyet váltana. De hogy befolyásolja ez a hitelfelvételt? Milyen állami támogatástól eshetünk el egy munkahelyváltás miatt? Mi a helyzet a Babaváró hitellel és a CSOK támogatással? Hogyan kell úgy munkahelyet váltani, hogy a hitelképességünk megmaradjon, és még támogatást is igényelhessünk, ha szeretnénk? Válaszok a cikkben.
A folyamatos munkaviszony szerepe hitelfelvételnél
Érthető, hogy ha valaki nem érzi jól magát a munkahelyén, keveset keres, sokat utazik a munkahelyére, vagy nem jön ki a főnökével, az jobb munkahelyre vágyik. Az vesse rá az első követ, aki ilyen helyzetben tovább dolgozna ott. Munkahelyváltást azonban meg kell fontolni egy hitelfelvétel előtt.
Hiteligényléskor a bankok munkáltatói igazolást kérnek egy alkalmazottól. A munkáltatói igazolásban pedig szerepelni fog, hogy az igénylő mióta dolgozik az adott munkahelyen. Ez pedig befolyásolja a bankokat az elbírálás során, sőt, akár a hiteligénylés is elutasításra kerülhet, ha túl rövid ideje dolgozik az igénylő egy helyen.
A bankok hiteligényléskor legalább három hónapos folyamatos munkaviszonyt várnak el, ez azonban hiteltípustól és pénzintézettől függően akár hat hónap vagy egy év is lehet.
Amikor hitelt szeretnénk felvenni, számolnunk kell ezzel. Hiteligénylés előtt legalább három hónapot kell dolgoznunk azon a munkahelyen, ahol majd a munkáltatói igazolást kiállítják.
Ha felmondunk, és egy másik munkahelyen helyezkedünk el, egy időre lehetetlenné tesszük önmagunk számára a hitelfelvételt.
Az állami támogatások és a TB jogviszony
Az állami támogatásoknál még nehezebb a helyzet. Itt legalább két vagy három évet kell már dolgoznunk, folyamatosan. A bankok a TB jogviszonyt fogják ellenőrizni, és a Babaváró hitelnél 3 év, a CSOK támogatásnál pedig két év TB jogviszony lesz az elvárás.
Mivel a szabályok mindkét esetben megengedik, hogy hogy harminc nap szünet legyen a jogviszonyban, ezért nincs akadálya a munkahelyváltásnak, az igénylőnek csupán arra kell figyelnie, hogy egy hónapon belül újra munkába álljon. Ellenkező esetben kizárja magát a támogathatók köréből.
Ha a szünet a TB jogviszonyban harminc napnál hosszabb, akkor újra indul a két és három év számítása. Így lehetőség lesz az igénylésre, de csak egy későbbi időpontban.
Ha a támogatáshoz hitel is kapcsolódik, akkor a bankok hitelképességet is vizsgálnak, ilyenkor pedig az első részben leírt minimum három hónapos futamidő lesz az elvárás.
Mit ajánlanak az Expresszkölcsön szakértői?
Az Expresszkölcsön pénzügyi szakértői szerint a legfontosabb ezeknek a csapdáknak az elkerülése, ez pedig alapos és előzetes tájékozódással érhető el.
Amikor valaki hitel felvételét vagy támogatás igénylést tervezi, az első lépés mindig az legyen, hogy az igénylő utánajár a pontos feltételeknek.
Mivel minden hitelnek és minden banknál mások az elvárásai azzal érdemes kezdeni, hogy eldönti az igénylő, hogy milyen hitelt vagy támogatást szeretne. Ezután ugyanilyen fontos a pénzintézet kiválasztása is a fent írtak miatt.
Miután kiválasztásra került a hiteltermék vagy a támogatás és a bank, akkor fel kell venni a kapcsolatot a bankkal, és meg kell tudni az alapvető elvárásokat. Tudni kell, hogy milyen hosszú TB jogviszonyt, milyen hosszú munkaviszonyt és milyen dokumentumokat várnak tőlünk.
Ha ezeket az elvárásokat már ismerjük, és megfelelünk nekik, illetve képesek vagyunk benyújtani a kért dokumentációt, akkor jöhet a következő lépés. Roppant kellemetlen helyzetbe kerülhet ugyanis az igénylő, aki már kiválasztotta a megvásárolni kívánt ingatlant, és csak utána derül ki, hogy a bank nem fog hitelt nyújtani számára.
Ahogy látható, a munkahelyváltás nem lehetetleníti el a hitelfelvételt, de megnehezítheti és hátráltathatja azt. Ez azonban megelőzhető, ha időben tájékozódunk a feltételekről. A feltételeket teljesíteni kell, az igénylőnek kell minden esetben a pénzintézethez alkalmazkodnia. Ha van egy célunk, és el akarjuk azt érni, például szeretnénk egy ingatlant vásárolni, akkor tegyünk meg mindent ennek érdekében. ha arra van szükség, maradjunk még néhány hónapot azon a nem túl jó munkahelyen. Hogy ne essünk el a támogatástól vagy a hiteltől.
Összefoglalás
Sokan váltanának munkahelyet elégedetlenség miatt vagy jobb lehetőségek reményében. Azonban nem sokan gondolnak bele, hogyan befolyásolhatja ez a hitelfelvételi képességüket. A bankok munkáltatói igazolást kérnek és egy meghatározott ideig, általában legalább három hónapig, kell dolgozni ugyanannál a munkáltatónál a hitelfelvételhez. Munkahelyváltással ideiglenesen ellehetetleníthetjük hitelfelvételi esélyeinket. Az állami támogatások, mint a Babaváró hitel és a CSOK, még szigorúbb elvárásokat támasztanak a folyamatos munkaviszony hosszát illetően. Az Expresszkölcsön szakértői hangsúlyozzák az alapos és előzetes tájékozódás fontosságát. Először is meg kell határozni, milyen hitelre vagy támogatásra van szükség, majd alaposan meg kell ismerni az ehhez kapcsolódó elvárásokat. A munkahelyváltás nem teszi lehetetlenné a hitelfelvételt, de tájékozottnak és elővigyázatosnak kell lenni, különösen, ha hosszú távú tervek függenek tőle.
Az oldalon megjelent írás kifejezetten informáló jellegű és kizárólag a Banknavigátor Kft. és a Financial Consulting Zrt. mint a szerzőknek a véleményét jeleníti meg. A szerzők ezen véleményüket az előzetes szakmai tájékozódásuk és az akkor elérhető legrészletesebb információk alapján fogalmazták meg és jelenítik meg a közzétett írásban, ennek ellenére a szöveg tartalmazhat az olvasás napján már elavult és/vagy már nem a valóságnak mindenben megfelelő adatokat. Ennek megfelelően a Banknavigátor Kft. és a Financial Consulting Zrt. a tévedés jogát teljes mértékben fenntartják, a fenti megfogalmazás semmilyen módon és formában nem tekinthető a tények egyértelmű megjelenítésének. Kérjük a döntése meghozatala előtt feltétlenül tájékozódjon és kérjen szakmai segítséget.