Személyi kölcsönSzemélyi kölcsönHirdetés

Mit tehetünk a poggyászkár ellen?

2022.08.23.
Szerző: Expresszkolcson
Utoljára módosítva: 2022. augusztus 26. 10:39

A poggyászkár elkerülhető, de arra az esetre is létezik megoldás, ha mégis bekövetkezik – mutatjuk, mit kell tudnod róla!

Mit tehetünk a poggyászkár ellen?

Poggyászkár bárkivel előfordulhat az utazásai során, és ehhez nem is feltétlenül szükséges az, hogy repülőgéppel utazzunk; akár egy autós utazás során is történhet olyasmi, amit a poggyászkár kategóriájába lehet sorolni. Napjainkban azonban egyre gyakrabban röppennek fel hírek a reptéri állapotokról, és nem csak hazánkból, de a világ szinte mindegyik repterével kapcsolatban.

Rendszeresek a járatkésések és -törlések – legutóbb a Londonban ragadt utasoktól volt hangos a sajtó –, és persze az eltűnő, illetve megrongálódó poggyászok is rendre terítékre kerülnek. Valószínű, hogy a gazdasági válságnak és a koronavírus-járvány utóhatásainak köszönhetően ez a helyzet nem mostanában fog megoldódni.

A legjobb védekezés a támadás – tartja a mondás, poggyászkár esetében azonban nem ez a legjobb megoldás, hanem a poggyászbiztosítás, ami által ugyan nem kerülhető el a baj, de legalább az anyagi kár csökkenthető, sőt, meg is szüntethető.

Mennyire jó megoldás a poggyászbiztosítás?

A különféle biztosítások alapvetően váratlanul bekövetkező események után fizetnek, és a poggyászkár ebbe a kategóriába esik – legalábbis általában, azonban mostanság nem csak, hogy várható a csomag eltűnése, vagy sérülése, de szinte már törvényszerű is, látva a reptéri állapotokat. Ebből az következhetne, hogy poggyászbiztosítást napjainkban már nem lehet kötni, ám a valóság ez esetben szembemegy az elvárásokkal.

Fontos tudni, hogy az utasbiztosítások egy része kiterjed a poggyászkárra is, a többinél pedig kiegészítésként lehet igényelni; ha rendelkezünk ilyennel, akkor nem kell aggódnunk az anyagiak miatt, hiszen a biztosító megtéríti a poggyász, illetve a benne esett károk ellenértékét – persze a bosszúságtól így sem lehet megmenekülni.

Milyen esetekben fizet a biztosító?

A poggyászkár alapvetően kétféle lehet: ha elvész, megrongálódik, vagy teljesen tönkremegy a csomag, illetve, ha megvan, csak nem kaptuk azt meg, azaz például, ha az indulási oldalon maradt. Korábban ezek viszonylag ritkán fordultak elő, azonban manapság egyre gyakrabban hallhatunk róla, aminek számos oka lehet: túl kevés a reptéri személyzet, túl sok az utas, és még hosszasan sorolhatnánk.

Mivel ezt már korántsem lehet váratlan eseménynek nevezni, érdemes elgondolkodni rajta, hogy vajon fizet-e erre a biztosító. Megnyugtathatunk mindenkit, mivel a válasz igen, vagy legalábbis a legtöbb biztosítótársaság fizet az ilyen jellegű poggyászkár után, ami annak köszönhető, hogy az általános szerződési feltételekben ez szerepel – ennek tehát mindenképpen érdemes utánanézni a biztosítási szerződés aláírását megelőzően!

Ez egyelőre egyik biztosítótársaságnál sem változott meg, tehát nem szükséges amiatt aggódni, hogy ha kötünk egy utasbiztosítást, és azt kiterjesztjük a csomagjainkra is, nem térítik meg a poggyászkárt, ha az bekövetkezik. Ennek ellenére persze fontos előre tájékozódni, nehogy kellemetlen meglepetésekkel kelljen szembesülnünk.

A kivételek

Persze kivételek ebben az esetben is vannak: ilyen például az, ha az utas már Magyarországon tartózkodik, és ide érkezik késve a csomagja. Ebben az esetben ugyanis nincs szükség azonnali vásárlásra, míg, ha az eset az utazás kezdetén történik, szükség van legalább váltóruházat beszerzésére, amit természetesen kifizet a biztosító.

Lényeges továbbá, hogy az utasnak mindent meg kell tennie a probléma megoldása érdekében, tehát mindenképp meg kell próbálnia előkeríteni a csomagját, de emellett igazolást is kell szereznie a repülőtéren a földi kiszolgálóktól, hogy a csomagja valóban elveszett, ugyanis, ha nem rendelkezik ilyen dokumentummal, a biztosító megtagadja a poggyászkár megtérítését.

A poggyászkár esetén járó kártalanítás többnyire maximum 4-500 ezer forint, de külön felső határérték vonatkozik a műszaki cikkekre; ez általában 100-150 ezer forint. A késő csomagért néhány tízezer forintot fizet a biztosító, tehát érdemes visszafogni a vásárlást, ha ez az eset történik meg.

Amennyiben utazást tervezel, ne feledkezz meg az utasbiztosításról, és győződj meg arról is, hogy az valóban megtéríti az esetleg bekövetkező poggyászkárt is! Ajánlataink összehasonlításával egyszerűen találhatod meg a számodra leginkább megfelelőt, és a szerződéskötési folyamatot is elindíthatod mindössze néhány kattintással!

Az oldalon megjelent írás kifejezetten informáló jellegű és kizárólag a Banknavigátor Kft. és a Financial Consulting Zrt. mint a szerzőknek a véleményét jeleníti meg. A szerzők ezen véleményüket az előzetes szakmai tájékozódásuk és az akkor elérhető legrészletesebb információk alapján fogalmazták meg és jelenítik meg a közzétett írásban, ennek ellenére a szöveg tartalmazhat az olvasás napján már elavult és/vagy már nem a valóságnak mindenben megfelelő adatokat. Ennek megfelelően a Banknavigátor Kft. és a Financial Consulting Zrt. a tévedés jogát teljes mértékben fenntartják, a fenti megfogalmazás semmilyen módon és formában nem tekinthető a tények egyértelmű megjelenítésének. Kérjük a döntése meghozatala előtt feltétlenül tájékozódjon és kérjen szakmai segítséget.

Ajánlataink

Archívum

Ajánlott hitelek

CIB Előrelépő Személyi Kölcsön

THM

12,07% - 18,65%

Futamidő

12 - 96 hó

Hitelösszeg

300.000 - 15.000.000 Ft

Hirdetés

MBH Személyi Kölcsön

THM

12,9% - 23,5%

Futamidő

12 - 84 hó

Hitelösszeg

500.000 Ft - 10.000.000 Ft

Hirdetés

Provident Start kölcsön

THM

13,2%

Futamidő

19 hét

Hitelösszeg

100.000 Ft - 300.000 Ft

Hirdetés

További blogbejegyzések

5 fontos tudnivaló a repülőjárat késése és törlése esetére

5 fontos tudnivaló a repülőjárat késése és törlése esetére

2022.08.19.

A repülőjáratok késése és törlése napjainkban olyannyira általános, hogy már fel sem kapjuk a fejünket, ha ilyen híreket hallunk.

Tovább olvasom

További hírek a hirnavigator.hu támogatásával