Nemcsak a magánszemélyek, maguk a bankoknak is változtatni, reagálniuk kell a koronavírus-fertőzés terjedésével kialakult helyzetre. A pénzintézetek nagyjából egységesen cselekedve igyekeznek csökkenteni a fertőzésveszélyt, a vírus továbbterjedését.

A pénzintézetek szolgáltatásai nagyon fontosak, ezért a munka nem állhat meg bennük, persze a koronavírus járvány okozta változások elé helyezet a pénzintézeteket, így a bankoknak is reagálniuk kell, ezért átszervezésre késztette.

Ahogyan ügyfelek igyekeznek elkerülni a személyes kontraktust, úgy a bankok is szorgalmazzák ezt a magatartást a kialakult helyzetben. Bár az utóbbi napokban több bankfiók is kénytelen volt bezárni, vagy rövidítette nyitvatartási idejét. Természetesen nem ürültek ki a pénzintézetek, amelyekben igyekeznek a lehető legszéleskörűbb higiéniai feltételeket biztosítani. Naponta többször takarítani és fertőtleníteni. A bankok azt tanácsolják azon ügyfeleiknek, akiknek erre lehetőségük van, hogy ne látogassanak személyesen a fiókokba, hanem otthonról intézzék bankügyeiket (már, amit lehet).

Azok, akik tüneteket észlelnek magukon, semmiképpen se menjenek be a bankfiókba. Azok, akik egészségesek és kénytelenek személyesen intézni ügyeiket, figyeljék az adott bank utasításait, például tartsák a megfelelő távolságot a többi ügyféltől.

Ezzel párhuzamosan a pénzintézetek dolgozóiknak is igyekeznek olyan lehetőségeket teremteni, amelyek segítségével otthonról is el tudják végezni munkájukat. Ahol lehetőség van rá, ott már home office-ban dolgoznak a munkatársak. Akik minden teendőt el tudnak látni ebben a helyzetben is. A pénzintézetek hangsúlyozzák, hogy a fokozott figyelem mellett változtatásokra van szükség, de a rendszer fenntartható, és a pénzügyi szolgáltatások továbbra is biztosítottak lesznek.

A Magyar Bankszövetség közleménye szerint a bankrendszer képviselői folyamatosan nyomon követik a koronavírus járvánnyal kapcsolatos híreket, információkat, eseményeket. Azon vannak, hogy a lehető legjobban alkalmazkodjanak a kialakult helyzethez, illetve megfelelően biztosítsák a pénzügyi szolgáltatások zavartalanságát. Mindehhez az ügyfelek hozzájárulása is szükséges. Azt kérik, mindenki vegye figyelembe, hogy a bankok által nyújtott szolgáltatások kissé átalakulnak, rugalmasságot várnak el az ügyfelektől. A következő időszakban elképzelhető, hogy bizonyos fiókokban megnövekszik az egyes ügyek elintézési ideje, a pénzintézetek kérik az állampolgárok türelmét az ilyen esetekben.

Nézd meg az aktuális személyi kölcsön ajánlatokat, kattints ide!

Reméljük hasznos volt, amit olvastál. Értékeld cikkünket!